Relacja z wycieczki do Londynu

W dniach od 20 marca do 25 marca uczniowie klas 1f, 1e, 3c i 3a wyruszyli na wycieczkę do Londynu. Podczas drogi do Londynu jechaliśmy Euro Tunelem, umieszczonym pod Oceanem Atlantyckim, łączącym Europę z wyspą Wielkiej Brytanii. Mimo, że podróż była długa i męcząca my nie straciliśmy zapału i zaraz z rana ruszyliśmy na pierwsze spotkanie z tętniącym życiem miastem. Mieliśmy okazję przejechać się metrem, zobaczyć po raz pierwszy czerwone autobusy i budki telefoniczne. Zobaczyliśmy dzielnicę Canary Worth, zwiedziliśmy the Tower of London, weszliśmy na znany wszystkim most, czyli Tower Bridge. Mieliśmy szansę również skosztować typowe angielskie danie: fish and chips, po czym udaliśmy się na rejs statkiem po Tamizie. Na koniec dnia każdy z nas udał się do swojej host rodzinki:) W kolejny dzień udaliśmy się do Muzeum Historii Naturalnej, Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud’s, gdzie mogliśmy się spotkać z największymi gwiazdami sportu, filmu, członkami rodziny królewskiej, politykami oraz znanymi przestępcami. Naszym ostatnim punktem było największe na świecie widokowe koło młyńskie, czyli the London Eye, z którego rozciągał się niesamowity widok. Trzeciego dni udaliśmy się do zamku Windsor oraz zwiedziliśmy miasto Oxford, które jest siedzibą Uniwersytetu Oksfordzkiego - najstarszego anglojęzycznego uniwersytetu świata. Ostatniego dnia musieliśmy się już niestety pożegnać z naszymi host rodzinkami i ruszyliśmy na ostatnie spotkania z Londynem. Zobaczyliśmy Opactwo Westminster, Big Ben’a, Siedzibę Parlamentu. Idąc przez park Św. James’a, udaliśmy się do Buckingham Palace. Spacerowaliśmy po Trafalgar Square, po czym udaliśmy się do National Gallery i China Town. Kupiliśmy pamiątki oraz wstąpiliśmy do największego sklepu z zabawkami: Hamleys. Doszliśmy na Oxford Street, gdzie zrobiliśmy duże zakupy. Zmierzając już do autokaru, szliśmy przez Hide Park, łapiąc ostatnie, londyńskie promienie słońca. O 22 weszliśmy na prom i z Wielkiej Brytanii do Francji, przepłynęliśmy przez kanał La Manche. Resztę drogi powrotnej jechaliśmy autokarem. Bardzo dziękujemy naszym nauczycielkom: Pani Soni Świtońskiej oraz Pani Aleksandrze Staniek, które opiekowały się nami przez ten cały czas. Wielkie podziękowania należą się również naszym przewodnikom, którzy przekazywali nam wiedzę w sposób interaktywny i pomysłowy. DZIĘKUJEMY!!!!!