Wymiana polsko-niemiecka

W dniach 04.10-09.10.2015r. Mieliśmy okazję gościć uczniów z Gimnasium Marianum z Meppen w Niemczech. Z niecierpliwością czekaliśmy na ich przyjazd i zapoznanie się z nowymi ludźmi. Całą wycieczką zajmowały się panie: Karina Barcz i Katarzyna Cieśla-Obermajer. Już pierwszego dnia pokazaliśmy gościom piękne gliwickie zabytki, parki i inne ciekawe miejsca, bawiliśmy się na kręgielni czy zwiedzaliśmy palmiarnię miejską. Następnego dnia pojechaliśmy do Osikowej Doliny w Koziegłowach na warsztaty manualne, gdzie samodzielnie wykonywaliśmy ozdoby z drewna osikowego. Można też było takie zakupić albo spróbować heblować drewno. Popołudniem udaliśmy się do centrum handlowego na małe lub większe zakupy. We wtorek niemieccy uczniowie mieli okazję zobaczyć obóz koncentracyjny Auschwitz-Birkenau. Mieliśmy również w planie dalszą i dłuższą wycieczkę.

Zaczęliśmy ją w środę, kiedy to pojechaliśmy do Krakowa, aby oprowadzić wymianę po tym przepięknym, starym mieście.

Prosto stamtąd udaliśmy się do Zakopanego, gdzie zamieszkaliśmy w bardzo urokliwym hotelu „Tatra”. Tutaj też się nie nudziliśmy, poszliśmy na Rusinową Polanę, zobaczyliśmy Kościół na Wiktorówkach, pokazaliśmy gościom główny punkt w tym mieście-Krupówki oraz zapoznaliśmy z najważniejszymi góralskimi przysmakami, coraz bardziej integrując się z kolegami i koleżankami z Niemiec.

Ta wymiana pozwoliła nam podszkolić swój język, poznać inne zwyczaje i zaprzyjaźnić się z rówieśnikami zza granicy. Przyniosła ona nam wiele radości i wszyscy z niecierpliwością czekamy na marzec, gdy pojedziemy do Meppen i znowu się zobaczymy.

Projekt dofinansowała „Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży”.

Uczniowie, którzy zainteresowani są udziałem w kolejnym projekcie wymiany uczniowskiej z partnerską szkołą Gymnasium Marianum w Meppen/Niemcy mogą zgłaszać się do

pani Barcz i do pani Cieśli-Obermajer.