OCENIANIE
Ocenienie jest integralną częścią nauczania i uczenia się. Stanowi informację dla uczniów i rodziców o postępach w nauce bądź braku tychże postępów.
Ocenianie w klasach MYP występuje w oparciu o cztery kryteria przedstawione w tabelce oraz piąte opisane poniżej:
| Kryterium | A | B | C | D | 
| Język polski | Analiza i interpretacja | Kompozycja | Tworzenie wypowiedzi | Język i styl | 
| Nauka języka obcego | Słuchanie | Czytanie | Mówienie | Pisanie | 
| Nauki społeczne | Wiedza i rozumienie pojęć | Badanie | Komunikacja | Myślenie krytyczne | 
| Nauki przyrodnicze | Wiedza i rozumienie pojęć | Projektowanie doświadczeń | Przetwarzanie danych pomiarowych i wnioskowanie | Tworzenie wypowiedzi na tematy naukowe | 
| Matematyka | Wiedza i rozumienie pojęć | Użycie i tworzenie strategii | Komunikacja | Matematyka w życiu codziennym | 
| Sztuka | Wiedza i rozumienie pojęć | Rozwijanie umiejętności | Myślenie kreatywne | Odbiór sztuki | 
| Projektowanie | Dociekanie i analiza | Rozwijanie pomysłów | Kreatywność rozwiązań | Ewaluacja oceny | 
| Wychowanie fizyczne | Wiedza i rozumienie | Planowanie pokazu | Zastosowanie i wykonanie pokazu | Refleksja i poprawa wydajności | 
W piątym kryterium, tzw. P, wprowadzone są te elementy nauczania, które podlegają polskiemu systemowi oceniania, a nie zostały uwzględnione przez IBO.
W każdym wymienionym kryterium można otrzymać od 0 pkt do 8 pkt.
Szczegółowe zasady przyznawania ocen przedstawiane są uczniom na początku każdego roku szkolnego przez nauczyciela uczącego.
Ogólne zasady oceniania z poszczególnych grup przedmiotowych znajdują się poniżej, przy czym Year 3 oznacza klasę I LO MYP, a Year 5 – klasę II LO MYP:
Language and literature
Language acquisition
Individuals and societies
Sciences
Mathematics
Arts
Design
Physical and health education
